گوگل وبمستر (Webmaster) چیست؟
نوشته شده توسط : گروه سیمرغ

در اینترنت کسب بازدید بدون گوگل تقریبا غیر ممکن است. مخصوصا برای وبلاگ نویسان و وبمستر های سایت های غیر تجاری. برای کسب بازدید از گوگل باید قوانین بهینه سازی را درست و گام به گام انجام داد. یکی از بهترین روش های آمارگیری برای سئو (بهینه سازی) استفاده از "گوگل وبمستر" می باشد.

قبل از هر چیز این رو توضیح بدم این سرویس بهترین نتیجه را زمانی خواهد داشت که صاحب سایت امکان ویرایش کدهای آن رو داشته باشه، به عبارتی ممکن است نیاز به تغییراتی باشد که برنامه نویس باید آنها را انجام دهد؛ و سرویس های وبلاگ در صورتی می توانند از این سرویس گوگل استفاده کنند که اجازه ویرایش صفحه Html وبلاگ را داشته باشند. به این علت که برای تایید سایت نیاز به افزودن کدی به صفحه است. در صورتی هم که وبلاگ بر روی هاست خودتان قرار دارد که بسیار راحت تر بوده و فقط فایل تایید هویت را باید در سایت قرار دهید.

گوگل وبمستر یا بصورت دقیقتر Google Webmaster Tools  ابزار رایگان ولی قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت و بررسی آماری روند پیشرفت یا پسرفت سایت است که گوگل در اختیار وبمستران و مدیران سایت ها قرار میدهد. با توجه به اینکه Google Webmaster Tools  مستقیما از طرف خود گوگل راه اندازی و پشتیبانی شده است از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و همین امر اهمیت آموزش وبمستر گوگل را دوچندان میکند. البته اخیرا تغییرنام گوگل وبمستر تولز به گوگل سرچ کنسول  search console ) ) از طرف گوگل اعلام شد. دلیل این تغییر نام امکانات جدیدی است که در سرچ کنسول اضافه شده است و از طرف دیگر امکان ایندکس کردن نرم افزار های موبایل در گوگل به صورت مجزا و امکان جستجو بر روی محتوای نرم افزارهای موبایل از طریق گوگل می باشد.

اگر شما سایت نداشته باشید ممکن است که هرگز نام وبمستر گوگل را نشنوید ولی اگر سایت دارید و این ابزار قدرتمند را نمی شناسید بطور حتم مسیر دشوارتری برای موفقیت طی خواهید کرد.

به شما توصیه میکنیم که حتما سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت کنید و تغییرات آن را بصورت مداوم تحت نظر داشته باشید، در شرایط بحرانی مانند افت ناگهانی بازدید سایت و یا حذف سایت شما از نتایج گوگل بهترین مرجع برای یافتن مشکل همین وبمستر تولز می باشد.

تاریخچه مشخصی از راه اندازی این ابزار و معرفی عمومی آن در دسترس نیست ولی با بررسی وبلاگ رسمی وبمستر گوگل در می یابیم که اولین تحرکات جدی در آگوست 2006 صورت گرفته است.

گوگل وب مستر امکان جست و جو و در حقیقت امکان مدیریت خزنده ها یا Crawler ها، index صفحات سایت، دنبال کردن کلمات ورودی و به طور کلی اطلاعات جامع صفحات سایت و حتی مشکلات احتمالی موجود در ساختار سایت را داراست.

از طریق وبمستر می توان دریافت چه سایت هایی به شما لینک داده اند و میزان کاربرانی که از طریق این لینک ها به سایت شما وارد شده اند چه تعداد است.این نکته را هم یادآور می شویم که  گوگل وبمستر برای دسترسی به اطلاعات سایت خودتان است و از طریق آن نمی توان سایت سایر کاربران را مدیریت کرد.

به طور کلی با وبمستر گوگل موارد زیر قابل کنترل است:

  • نمای سایت شما از دید موتورهای جستجو.
  • به برطرف کردن مشکلات سایت شما کمک خواهد کرد.
  • به شما اجازه میدهد تا از طریق به اشتراک گذاشتن مطالب خود با موتورهای جستجو به بهتر دیده شدن سایت خود در نتایج موتورهای جست و جو کمک کنید.
  • با گوگل وبمستر می توانید موقعیت خزنده ها، درخواست های اخیر،خطاها و دیگر اطلاعاتی که گوگل در مدت چند وقت در مورد سایت شما جمع آوری کرده است را بدست آورید.
  •  اضافه کردن و بررسی نقشه سایت.
  •  بررسی و تعیین نوع خزنده در سایت و نمایش آمار در مورد دسترسی به یک مطلب
  • تولید و بررسی فایل .robots.txt این نوع فایل برخی صفحات سایت را مسدود می کند تا موتورهای جستجو دسترسی و  ایندکس کردن صفحه را نداشته باشند و تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.
  • لیست صفحات داخلی و خارجی که به وب سایت لینک شده
  • لیست از لینک های شکسته سایت
  • نمایش تعداد کلیک هایی که با استفاده از موتورهای جستجو به سایت شما لینک داده شده
  •  ارسال برخی پیام های هشدار دهنده مانند ویروسی بودن وبسایت ,فروش بک لینک و… به گوگل وبمستر
  • تنظیم دامنه مورد نظر (مثلا example.com را ترجیح می دهند از www.example.com و یا بالعکس استفاده کنند ) که تعیین کننده نمایش  URL سایت در موتورهای جستجو است.

این سرویس از طرف خود گوگل ارائه شده است و با آدرس زیر قابل دسترسی است:

https://www.google.com/webmasters/tools

در مقالات بعدی درباره نحوه ثبتنام در گوگل وبمستر و آشنایی با محیط آن توضیح خواهیم داد.

 

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان،شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.

"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"

باما تماس بگیرید

017-32229441

www.simorghsms.com

 

عناوین مرتبط:

چگونه با گوگل ترندز به کسب و کار خود رونق دهیم؟، قسمت هایی از کتاب مدیر یک دقیقه ای، روش‌های كاهش هزینه تبلیغات، 9 گام برای بازاریابی پیامکی، آیا می خواهید خرید امن اینترنتی داشته باشید؟؟، تبلیغات اینترنتی با ایمیل " Email Marketing "

 
 سیمرغ




:: برچسب‌ها: گوگل وبمستر (Webmaster) چیست؟,گوگل وبمستر,بهینه سازی,سئو , سئو سایت , موتورهای جستجو , مشکلات سایت , بازدید سایت , کسب بازدید , وبمستر ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: